Începe o nouă etapă de implementare a Strategiei de dezvoltare a comerțului interior

Guvernul a aprobat continuarea Strategiei de dezvoltare a comerțului interior (din decembrie 2013) și un plan de acțiuni în acest sens pentru perioada 2017-2020, transmite IPN.

Cele 36 de acțiuni prevăzute pentru anii 2014-2016 au fost realizate în proporție de 80 la sută. Unele acțiuni, precum elaborarea ghidului comerciantului sau deschiderea centrelor agroalimentare la nivel național și în regiuni, au rămas doar pe hârtie din cauza lipsei mijloacelor financiare.

Potrivit Ministerului Economiei, în anii 2017- 2018 vor fi  finalizate acțiunile  prevăzute pentru prima etapă (2014-2016), dar vor fi lansate și acțiuni noi, care se referă atât la comercializarea produselor, cât și la serviciile aferente comerțului –   reparații, închirieri, alimentație publică, turism etc. Iar în ultima etapă, 2019-2020, accentul va fi pus pe îmbunătățirea infrastructurii comerțului, modernizarea sistemului de distribuție a mărfurilor, inclusiv lansarea noilor modele de distribuție.

Tot în ședința de astăzi a fost prelungită acțiunea Strategiei în domeniul protecției  consumatorilor pe anii 2014-2016, aprobată la 24 iulie 2013, până în 2020.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.