Companiile autohtone care au înregistrate branduri și mărci comerciale își pot depune dosarele pentru concursurile „Marca comercială a anului” și „Premiul pentru realizări în domeniul calității bunurilor și serviciilor” până pe 29 martie. Potrivit organizatorilor, este o ocazie de a recunoaște și de a premia excelența în domeniul inovării și a valorii adăugate prin identitatea și reputația unei mărci, transmite IPN.
Directorul general al Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală, Eugeniu Rusu, a menționat în cadrul unei conferințe de presă că recunoașterea și promovarea excelenței în business sunt vitale pentru dezvoltarea economică și pentru consolidarea poziției în piața globală. De la prima ediție și până în prezent, concursul „Marca comercială a anuluiˮ a devenit un simbol al performanței în mediul de afaceri din Republica Moldova.
Președintele Camerei de Comerţ şi Industrie a Republicii Moldova, Sergiu Harea, a declarat că învingătorii concursului sunt declarați ca urmare a sondajului care se face în rândul consumatorilor, dar și a unui comitet de evaluare care examinează dosarele prezentate. Pe parcursul celor 20 de ediții ale concursului „Marca comercială a anuluiˮ au participat peste 1800 de mărci, ceea ce arată un interes sporit al agenților economici să investească în proprietatea intelectuală, în imaginea companiilor.
Sergiu Harea a remarcat că este important să fie scoase în evidență și companiile care implementează standardele calității. În acest sens, a fost inițiat „Premiul pentru realizări în domeniul calității bunurilor și serviciilor”, care a ajuns la cea de-a 10-a ediție. Până acum, pe parcursul celor nouă ediții, au fost declarați învingători 450 de participanți.
Pentru premiul mare – „Mercuriul de Aur”, mărcile comerciale pot fi înregistrate în concurs la una sau mai multe nominalizări. Câștigătorii vor fi premiați în cadrul „Galei Businessului Moldovenesc”, la începutul lunii iunie.