logo

Rata de penetrare a serviciilor de comunicaţii mobile a atins rata 105 %


http://www.old.ipn.md/ro/rata-de-penetrare-a-serviciilor-de-comunicatii-mobile-a-atins-rata-105-7967_996756.html

Numărul de utilizatori ai serviciilor de comunicaţie mobilă s-a majorat în 2011 cu 18,1% comparative cu anul 2010, ajungând rata de 105 %. Datele au fost prezentate de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), transmite Info-Prim Neo. Din utilizatorii celor trei operatori de telefonie mobilă ( SA Orange, Moldcell şi Moldtelecom), 89,7% sunt utilizatori activi, restul fiind pasivi. Conform metodologiei ANRCETI, activi sunt consideraţi utilizatorii care în ultimele trei luni înainte de raportarea datelor statistice au achitat şi/sau au consumat cel puţin un serviciu de comunicaţii mobile, iar cei pasivi – nici un serviciu. Urmare a creşterii numărului de utilizatori şi a traficului în reţelele mobile, volumul total al vânzărilor înregistrate în 2011 de cei trei furnizori a sporit, faţă de 2010, cu mai bine de 4,5% şi a depăşit cifra de 3 miliarde 610,6 milioane lei. Toţi cei trei furnizori au obţinut o creştere a veniturilor provenite din vânzarea serviciilor de comunicaţii mobile. SA „Moldtelecom” a majorat cifra sa de afaceri cu circa 31,1%, SA „Moldcell” – cu 10,4%, iar SA „Orange Moldova” – cu 1,5%. Venitul mediu lunar per utilizator în sectorul comunicaţii mobile s-a redus, faţă de 2010, cu 9,9% şi a însumat 89,6 lei. SA „Orange Moldova” a înregistrat un venit mediu lunar de 104,1 lei, SA „Moldcell” – 67,2 lei şi SA „Moldtelecom” – 66 lei. În perioada de raport, cea mai mare cotă de piaţă, în funcţie de cifra de afaceri constituita de cifra de 70,84%, a fost deţinută de SA „Orange Moldova”. SA „Moldcell” şi SA „Moldtelecom” le-au revenit cote de piaţă estimate la 25,57% şi, respectiv, 3,59%.