logo

Consilierii municipali comentează decizia de anulare a rutelor de maxi-taxi


https://www.old.ipn.md/ro/consilierii-municipali-comenteaza-decizia-de-anulare-a-rutelor-de-maxi-7967_1014065.html

Consilierii municipali, contactaţi de IPN, susţin că de mai mulţi ani aşteaptă Strategia de reformare a transportului public din capitală, care însă întârzie să fie propusă spre aprobare.  Aleşii locali spun că eliminarea rutelor de microbuz care se suprapun cu transportul public de mare capacitate este şi un angajament faţă de BERD, însă decizia trebuie să fie comună, şi nu a primarului.

Ghenadie Ivaşcenco, consilier în fracţiunea PLDM, a declarat că Strategia de reformare a transportului public din capitală trebuie să prevadă toate etapele de anulare a unor rute de microbuz, costurile, dar şi cine este responsabil de aceste procese. „Nu ştiu de ce s-a grăbit primarul, acţiunile acestuia trezesc întrebări”, a subliniat consilierul.

Igor Călin, consilier în fracţiunea PLR, a spus că decizia primarului de a anula 7 rute de microbuz i-a indignat pe mai mulţi aleşi locali. „Din păcate, din cauza lipsei de transparenţă în activitatea Primăriei şi a primarului, nu ştim ce se întâmplă. Doar ocazional aflăm, când apare câte un scandal. Consilierii culeg astfel de informaţii din presă. Este o decizie abuzivă. Suntem de acord că nu trebuie să fie dublate rutele de microbuz cu cele ale troleibuzelor şi autobuzelor, dar această decizie nu trebuie să fie luată la dorinţa cuiva, ci în baza unei strategii”, a spus Igor Călin. Potrivit alesului local, direcţia de profil din cadrul municipalităţii promite de mai mulţi ani o strategie de reformare a transportului public, dar aceasta întârzie.  Se creează impresia că intenţionat se tergiversează ca să nu fie stabilite nişte reguli clare.

Oleg Cernei, consilier din partea PL, partid din care face face parte şi primarul, a declarat  că decizia de anulare a celor 7 rute de microbuz reprezintă angajamentul Primăriei încă din 2011 de a anula dublarea rutelor de microbuz cu transportul public de mare capacitate. Aceasta urmează să se facă pentru majorarea veniturilor Regiei Transport Electric, pentru ca această să poată întoarce creditul obţinut de la BERD pentru modernizarea parcului de troleibuze. „Percepţia publică faţă de microbuze este negativă, mai ales în contextul comportamentului grosolan al şoferilor, dar şi a accidentelor din ultimul an. Primarul general a semnat cele două dispoziţii de anulare a 7 rute de microbuz, iar din septembrie urmează să fie anulate altele 13. În acest fel, este pusă în aplicare Strategia de reformare a transportului public, prin care microbuzele vor activa numai în zonele suburbane şi cele periferice, unde nu este acces transportul de mare capacitate”, a spus Oleg Cernei.

Fracţiunea Partidului Comuniştilor a remis o declaraţie publică cu privire la acest subiect. Consilierii comunişti menţionează că transportul de microbuze este unul dintre cele mai corupte sectoare din administraţia oraşului, care aduce venituri enorme structurilor tenebre. Aleşii locali ai PCRM nu exclud că anume ultimele împrejurări sunt rezultatul nedorinţei vizibile a primarului şi echipei sale de a implementa cu adevărat un management modern în asigurarea cu transport a capitalei. Fracţiunea PCRM este convinsă că sistemul de transport din capitală poate fi readus la viaţă şi menţinut  pe termen lung doar în baza unor planuri şi concepte bine gândite, elaborate şi implementate de organele puterii, cu participarea activă a societăţii civile şi domeniului de afaceri.