logo

Fiecare trebuie să aibă un angajament personal faţă de accesul la apă, premier


https://www.old.ipn.md/ro/fiecare-trebuie-sa-aiba-un-angajament-personal-fata-de-accesul-7965_1001454.html

Asigurarea cu apă a fiecărui cetăţean este o datorie din partea statului, dar şi cetăţenii trebuie să conştientizeze că apa presupune cheltuieli, nu este ceva care vine din neunde. Declaraţia aparţine premierul Vlad Filat. „Atunci când fiecare va înţelege că serviciul de aprovizionare cu apă şi canalizare presupune şi componenta de cost, va fi şi economie, şi o altă atitudine faţă de apă”, a notat premierul la conferinţa internaţională „Provocările din sectorul apă şi canalizare în Republica Moldova”, transmite Info-Prim Neo. Premierul a menţionat că fiecare cetăţean trebuie să aibă un angajament personal faţă de accesul la apă. „Anume pornind de la angajamentul personal al fiecărui cetăţean, lider, şef de instituţie, primar etc. – vom avea cetăţeni care au acces la apă de calitate. Aşa vom avea o ţară modernă”, a declarat Vlad Filat. Premierul s-a referit la două aspecte-cheie în aprovizionarea cu apă. Primul ţine de implicarea comunităţii. Proiectul câştigat fie din bani publici, fie din finanţare externă acoperă doar o parte din cheltuieli. Comunitatea, liderii locali, trebuie să mobilizeze resurse de solidaritate fără precedent, să se implice la construcţie, în organizare. „Puterea sentimentului de apartenenţă la comunitate este la fel de strategică ca şi accesul la resurse, la fonduri”, a spus Vlad Filat. Al doilea aspect ţine de ignoranţa versus calitatea. „Pe cât de important este să stabilim priorităţi, pe atât de important este să oferim calitate”, a conchis premierul. Potrivit datelor Ministerului Mediului, 45 la sută populaţia Republicii Moldova nu are acces la sisteme de calitate de aprovizionare cu apă potabilă, iar 65 la sută – la sisteme de canalizare.