Directorul executiv al Institutului de Politici Publice, Arcadie Barbăroşie, susţine că exit-poll-lurile nu influenţează în niciun fel procesul electoral, acestea fiind mai mult un instrument care satisface curiozitatea cercetătorilor, sociologilor, pentru că în exit-poll pot fi măsurate mult mai uşor preferinţele electorale, transmite IPN.
„Prin exit-poll-uri, de regulă în democraţii mai mature, folosind curiozitatea cetăţeanului, au de câştigat companiile sociologice şi companiile mass-media care folosesc acest instrument pentru a vinde mai scump timpul pentru publicitate. În rest, rezultatele exit-poll-ului nu sunt evidenţă în instanţă, nu sunt probă dacă cineva doreşte să conteste”, a spus directorul IPP.
IPP a organizat exit-poll-uri în 2005 şi 2009, acestea fiind finanţate de către donatori. Donatorii au fost convinşi să ofere banii pentru a educa cetăţenii, pentru a da un exemplu instituţiilor mass-media, care deja trebuie să preia această practică, a mai spus Arcadie Barbăroşie.
Pentru prima dată un exti-poll a fost organizat în Republica Moldova în 2005.