Locuitorii capitalei vor putea apela o linie fierbinte pentru a semnala lipsa căldurii în apartamente
https://www.old.ipn.md/ro/locuitorii-capitalei-vor-putea-apela-o-linie-fierbinte-pentru-a-semnala-lipsa-ca-7967_973070.html
Locuitorii capitalei vor putea apela o linie fierbinte pentru a semnala lipsa căldurii în apartamente şi alte probleme legate de termificare, a declarat marţi, 16 decembrie, într-o conferinţă de presă Eduard Muşuc, preşedintele Consiliului municipal Chişinău (CMC), citat de Info-Prim Neo
Linia de telefon, numărul căreia nu a fost făcut deocamdată public, va funcţiona în fiecare zi, de dimineaţa până seara, „în scopul apărării drepturilor cetăţenilor, monitorizării şi controlului situaţiei în complexul termoenergetic”, a spus Muşuc.
Preşedintele CMC a promis că „fiecare plângere va fi înregistrată de specialişti şi, în termen de cel mult o lună, problema va fi analizată. Termenele de soluţionare vor depinde de gravitatea problemelor”.
De asemenea, acesta a spus că, în cazul în care problemele cetăţenilor nu vor fi rezolvate, se va recurge până la demiterea responsabililor, fie că este vorba de administraţia SA „Termocom”, funcţionari ai întreprinderilor municipale sau gestionari ai fondului locativ.
„Se spune la şedinţe diferite că totul este OK, că oamenii au căldură în apartamente, dar sute de cetăţeni se adresează în fiecare săptămână la Primărie cu plângeri şi spun că trebuie să plătească pentru căldura pe care nu o primesc”, a spus Muşuc. „Astăzi subdiviziunile abilitate nu oferă informaţie amplă referitor la ceea ce se întâmplă. În consecinţă, CMC se află în imposibilitatea de a evalua obiectiv activitatea Primăriei, a serviciilor municipale respective şi a situaţiei din capitală în general”, a adăugat acesta.
Muşuc a spus că „rapoartele triumfaliste ale SA „Termocom” sau faptul că nu se stabileşte un nou tarif la căldură nu sunt motive de a presta oamenilor servicii necalitative. „Nu există nici o scuză nici pentru Termocom, nici pentru gestionarii blocurilor, mai ales că tarifele pentru deservirea blocului au fost majorate de 5 ori”, a subliniat Muşuc.
Linia fierbinte va fi întreţinută din banii alocaţi Aparatului preşedintelui CMC, a precizat sursa citată.
Solicitat de Info-Prim Neo, şeful Direcţiei locativ-comunale, Petru Gontea, a spus că în ultimul timp adresările locatarilor în privinţa calităţii agentului termic s-au micşorat considerabil. „Trebuie analizat fiecare caz în parte. Sunt probleme, ca oriunde. Dar oricine poate spune că în acest an în pregătirea către sezonul de iarnă s-a făcut un volum foarte mare de lucru”, a spus Gontea. Despre faptul că s-ar putea ajunge până la demiteri, acesta a spus că, „dacă nu se lucrează, conducătorii aşa şi trebuie să facă”. De asemenea, Petru Gontea a declarat că „atât timp cât în blocurile locative nu s-a făcut reparaţie ani de zile, nu pot fi restabilite complet sistemele în timp de 1-2 ani”.