logo

Maib a introdus acceptarea plăților cu cardul bancar pe smartphone-ul agenților economici


https://www.old.ipn.md/ro/maib-a-introdus-acceptarea-platilor-cu-cardul-bancar-pe-7967_1087982.html

Persoanele fizice – clienții maib vor putea achita cu cardul bancar la smartphone-ul unui agent economic, care va folosi o aplicație specială. Astfel, smartphone-ul agentului economic devine un POS terminal. „Serviciul SmartPOS va îmbunătăți experiența clienților noștri care au o afacere mică sau medie și pe cea a clienților lor”, a menționat Giorgi Shagidze, președintele maib, în cadrul unei conferințe de presă dedicată lansării serviciului, transmite IPN.

Pentru maib anul curent este unul al digitalizării, în care tot mai multe produse bancare se vor dezvolta în direcția online. Compania Visa contribuie la digitalizarea afacerilor. „Toți știu despre dificultățile din perioada pandemiei cu care ne-am ciocnit – clienții, business-ul. Dar această situație a deschis noi oportunități. Comercianții știu să se adapteze. Au învățat să vândă online. Vedem o creștere fără precedent a comerțului electronic, a tehnologiilor fără contact. Acum utilizatorii nu vor să introducă cardul în ceva, să-l transmită casierului, ei vor să aplice cardul la terminal și să plece cu cumpărătura. Acum nu mai este vorba doar despre o cumpărătură, despre terminarea tranzacției, ci despre crearea unei experiențe comode atât pentru comerciant, cât și pentru client”, a menționat Oleksandr Stelmakh, senior director, Visa, digital solutions, companie care a susținut dezvoltarea aplicației.

Avantajul pentru agenții economici este că ei nu trebuie să procure sau să închirieze un terminal de plată clasic. Ei pot primi plățile în locurile unde efectuează comerțul sau oferă un serviciu, pe smartphone-ul lor. Serviciul SmartPOS este foarte comod inclusiv și pentru agenții economici care au ca activitate principală – curieratul, efectuează livrarea unor produse ca bucate din restaurant, produse din supermarketuri, electrocasnice, a precizat Oleksandr Stelmakh. Această tehnologie oferă o simplitate care nu a fost până acum.

Vicepreședintele maib, Andrii Glevatskyi, a remarcat că noile servicii schimbă piața. SmartPOS vine în sprijinul tuturor afacerilor care planifică digitalizarea serviciilor proprii. „Orice gadget (smartphone, tabletă) dotat cu sistemul Android versiunea 8.0+  poate fi folosit, având funcția NFC activată. Achitarea poate fi efectuată cu un card bancar, cu un telefon mobil, cu un ceas inteligent”, a precizat vicepreședintele maib. Chitanța de plată poate fi vizualizată pe ecranul smartphone-ului, printr-un cod QR , expediată printr-un SMS sau email.

„Această soluție inovatoare răspunde necesităților afacerilor într-un mod simplu, comod și avantajos de a accepta plăți contactless. Datorită noii tehnologii, clientul băncii nu mai trebuie să achiziționeze și să întrețină un terminal POS scump - acesta este înlocuit cu un smartphone obișnuit. În același timp, procesul de plăți fără numerar nu se modifică semnificativ: maib SmartPOS asigură tranzacții sigure și rapide”, a menționat Vadim Smotryaev, director al Diviziei Tehnice la IBA Group.

Pentru folosirea produsului, agenții economici vor descărca  aplicația tapXphone în smartphone din Google Play. Pentru acest serviciu bancar, maib percepe un comision de la 1,5% din suma fiecărei tranzacții. Conectarea și deservirea lunară sunt gratuite. Creatorii produsului asigură clienții de un nivel înalt de securitate datorită folosirii tehnologiei PIN-on-Glas, ceea ce nu permite reproducerea PIN-codului folosit.

Produsul SmartPOS a fost implementat de maib în parteneriat cu Visa și IBA Group.