Natalia Ţurcanu, directoarea executivă a Asociaţiei Naţionale pentru Turism Receptor (ANTRIM), e de părere că pe piaţa japoneză Republica Moldova are şanse să fie văzută şi apreciată în special pentru vin, dar şi pentru deliciile sale gastronomice. Declaraţii în acest sens au fost făcute în contextul participării delegaţiei Republicii Moldova, pentru a şasea oară, cu un stand propriu la expoziţia internaţională de turism „JATA Showcase 2016”, desfăşurată la Tokyo în perioada 22-25 septembrie. Vizita a fost organizată de către Asociaţia Naţională pentru Turism Receptor, cu suportul Proiectului de Competitivitate al USAID Moldova, transmite IPN.
Doina Nistor, directoarea Proiectului de Competitivitate al USAID Moldova a spus că sectorul turismului din Republica Moldova este o industrie strategică şi competitivă, care este într-o continuă creştere şi contribuie la dezvoltarea socio-economică a ţării. „Piaţa niponă este de un interes sporit pentru noi, atât pentru valoarea adăugată cu care contribuie turiştii din ţara soarelui răsare, cât şi pentru vinurile noastre, care devin tot mai căutate, iar Japonia ca piaţă de desfacere pentru ambele produse creşte de la an la an”, a menţionat Doina Nistor.
Cei aproximativ 1200 de participanţii la eveniment au putut să deguste dulceaţa produsă de compania „Orhei-Vit” şi au avut ocazia să se delecteze cu vinuri puse la dispoziţie de vinăriile „Chateau Vartely”, „Asconi”, „Et Cetera” şi „Purcari”. Cei interesaţi au avut şi posibilitatea de a cumpăra vinurile produse în Moldova.
Republica Moldova participa la expoziţia „JATA Showcase” începând cu anul 2009, atunci când a fost iniţiat proiectul GUAM (Georgia, Ucraina, Azerbaidjan şi Ucraina) de promovare comună a acestor state pe piaţa japoneză. Excepţie a constituit anul 2014, când ţara nu şi-a prezentat oferta turistică la evenimentul de talie internaţională.