Primele trei contracte de anul acesta pentru reabilitarea drumurilor naţionale

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor (MTID) a încheiat luni, 24 martie, primele trei contracte pentru reabilitarea drumurilor, din cele 14 propuse spre semnare pentru anul acesta. Contractele au fost încheiate cu trei companii internaţionale selectate în urma unui tender, transmite IPN.

Pe traseul R1 Chişinău-Ungheni-Sculeni, lucrările vor fi efectuate de o companie din Azerbaidjan şi una din Cehia. Compania azeră „EVRASCON” va reabilita 17,6 km de drum, pe porţiunea cuprinsă între kilometrii 6 şi 24.Valoarea contractului este de 23,1 milioane de euro. Lucrările prevăd reabilitarea drumului şi mărirea acestuia prin adăugarea a încă 2 benzi de circulaţie. Un alt segment al aceluiaşi traseu, între kilometrii 24 şi 68, va fi reabilitat de către compania cehă „OHL ZS”. Costul lucrărilor este estimat la 27 de milioane de euro. Contractul prevede, pe lângă  reabilitarea drumului, şi reparaţia a 10 poduri.

Aceeaşi companie din Cehia va efectua şi lucrările de construcţie a 8 kilometri de    drum de ocolire a or. Ungheni, cu un pasaj denivelat peste calea ferată, podeţe, sisteme de colectare şi evacuare a apelor. Valoarea lucrărilor planificate este de 10,7 milioane de euro.

Segmentul de 31,2 km pe traseul Chişinău-Giurgiuleşti va fi reabilitat de către compania PA&CO International, România, iar valoarea contractului este de 18,8 milioane de euro.

„În doar câteva luni, drumurile naţionale vor deveni un adevărat şantier de construcţie. Anul acesta, vom deschide 14 şantiere noi, pentru care în următoarele luni planificăm să semnăm şi alte contracte. Acum, cel mai important este să se reuşească cu toate lucrările de pregătire, astfel ca să nu existe întârzieri, precum am avut în cazul unor contracte precedente”, a declarat ministrul Vasile Botnari, la o conferinţă de presă susţinută cu prilejul semnării primelor 2 contracte.

Pentru lucrările de construcţie a 91 km vor fi  alocaţi 80 de milioane de euro. Aceşti bani sunt împrumutaţi de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) şi Banca Europeană de Investiţii (BEI), pentru un termen de 15 ani.  

Lucrările vor dura 24 de luni. Antreprenorii oferă garanţie de un an din momentul exploatării drumurilor.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.