Concurenţii electorali sunt buni aplicanţi ai tehnologiilor de PR politic

Tehnologiile electorale utilizate de concurenţi în această campanie nu diferă de alte campanii electorale, a declarat politologul Aurelia Peru, solicitată de Info-Prim Neo. Concurenţii utilizează aceleaşi tehnici de PR negru la adresa actorilor politici. Partidele de la guvernare încearcă să îşi consolideze imaginea prin etalarea unor fapte şi acţiuni pe care le-au făcut, iar partidele din opoziţie încearcă să îşi creeze imaginea pozitivă pe fundalul imaginii negative şi satanizate a oponentului politic, subliniază politologul. Potrivit Aureliei Peru, tehnologia PR-ului politic o folosesc extrem de bine trei partide înscrise în cursa electorală. În context Aurelia Peru aminteşte de angajamentul PLDM pentru „Moldova fără sărăcie”, tehnologie electorală ce poate fi tratată ca o acţiune bine gândită de PR. PCRM utilizează la fel de bine tehnologiile PR în proiectul „Satul Moldovenesc”. Deşi iniţiat cu mult înaintea campaniei electorale, acest proiect este amplificat anume în contextul electoralei. PDM se impune prin acţiunile sociale, utilizând pe larg şi transferul de imagine. Democraţii încearcă să creeze o imagine plauzibilă în mediul alegătorilor ce simpatizează partidele de stânga şi care nu vor să se identifice cu PCRM, încearcă să îi atragă de partea lor. Despre PCRM politologul mai spune că formaţiunea utilizează în contextul alegerilor parlamentare şi diversiunea informaţională. „Filmul pe care l-au pus pe post comuniştii despre ruperea digului de pe Prut a avut ca scop promovarea unei imagini negative a AIE, un fel de comunicare relaţionistă or mit conspiraţionist”, a menţionat Aurelia Peru. Politologul consideră că şi PL în campania electorală actuală a utilizat unele din cele mai bune tehnici de PR politic, în special acestea fiind realizate de preşedintele Mihai Ghimpu. Desecretizarea celor 5 mii de dosare ale represaţilor politici reprezintă una din cele mai excelente acţiuni de PR în această campanie electorală, este de părere politologul Aurelia Peru. Totodată PL utilizează personalitatea primarului Dorin Chirtoacă pentru a influenţa alegătorul. Aurelia Peru consideră că, din moment ce primarul de Chişinău nu se află pe listele PL, imaginea acestuia nu ar trebui utilizată în spoturi electorale, pentru că acesta nu poate reprezenta interesul alegătorului în Parlament. Şi Mişcarea Acţiunea Europeană este printre partidele care utilizează pe larg tehnologii electorale. MAE recurge la crearea pseudo-evenimentelor, cum ar fi petrecerea Congresului MAE premeditat în toiul campaniei electorale. Se ştie că acest eveniment va fi foarte atractiv şi în felul acesta partidul are de câştigat o supramediatizare a partidului, a menţionat Aurelia Peru. De altfel MAE, susţine politologul, fiind un partid puţin cunoscut, a intreprins un şir de acţiuni în campania anterioară pentru referendum, de genul „Scrie direct preşedintelui”, acţiuni organizate anume în perspectiva alegerilor parlamentare. „Niciodată nu poţi să zici că concurenţii electorali abuzează de tehnicile electorale, mai degrabă ei le utilizează eficient. Şi cu siguranţă că aceste tehnologii electorale au efecte. Orice informaţie este o opinie în plus în favoarea partidului” , a conchis Aurelia Peru.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.