Peste o mie de petinţionari au beneficiat de asistenţă din partea ANRE

În 2008, Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) a acordat asistenţă pentru 1161 de consumatori de energie electrică şi gaze naturale, arată un raport privind petiţiile examinate şi soluţionate de către autoritatea de reglementare, transmite Info-Prim Neo. Potrivit documentului, din numărul total de petiţii parvenite la ANRE, 427 au fost rezolvate în favoarea consumatorilor, 684 de petiţionari au primit explicaţii şi consultări pe marginea problemelor abordate, iar 50 de reclamaţii au fost respinse ca fiind neîntemeiate. Majoritatea petiţiilor sunt legate de problematica livrării energiei electrice. Ca şi în anii precedenţi, cele mai multe dintre acestea (78%) au parvenit de la consumatorii din zona deservită de compania RED Union Fenosa. Mai bine de jumătate din aceste reclamaţii – 651 – au fost adresate de consumatorii deserviţi de subdiviziunea Districtul Chişinău a acestei companii. Anatol Burlacov, director al ANRE, a explicat numărul mare de petiţii prin faptul că în multe cazuri furnizorii nu respectă procedurile de soluţionare a litigiilor care apar între ei şi consumatori. Burlacov a mai spus că ANRE va aplica sancţiuni faţă de furnizorii care nu respectă indicatorii de calitate a serviciilor prestate. Conform legislaţiei în vigoare, în cazul în care consumatorul nu a primit, în termenele stabilite, răspuns la petiţia sa de la furnizor sau dacă nu–i satisfăcut de măsurile întreprinse de acesta, el este în drept să se adreseze la ANRE sau în instanţa de judecată.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.