Potenţialul şedinţelor de lucru nu este valorificat suficient la TRM, APEL

Potenţialul şedinţelor de lucru, în calitatea lor de instrument de luare a deciziilor şi eficientizare a procesului de management, nu este în deplină măsură valorificat de către conducerea Companiei publice „Teleradio-Moldova” (TRM). Concluzia derivă din analiza datelor monitorizării efectuate de către Asociaţia Presei Electronice (APEL), în perioada iulie – septembrie 2012. Anetta Gonţa, expert mass-media, a declarat, la o conferinţă de presă la Info-Prim Neo, că a fost evaluată calitatea şedinţelor de lucru ale Consiliului de Observatori (CO) şi administraţiei TRM. Expertul a menţionat că s-a constat că CO respectă cadrul legal în ceea ce priveşte convocarea şedinţelor, însă dezbaterile se concentrează uneori prea mult pe detalii mai puţin importante decât pe abordări de fond. Hotărârile CO nu conţin termene de implementare şi indicaţii privind modalitatea de verificare a implementării deciziilor. APEL recomandă să fie pregătite rapoarte de alternativă celor ale administraţiei TRM cu referire la cele mai importante subiecte sau, cel puţin, aspecte ale unor probleme care se pun în dezbatere. Totodată se recomandă ca în deciziile CO să fie fixate termene de implementare a hotărârilor şi indicaţii la modalitatea de verificare a implementării. Referindu-se la şedinţele de lucru ale managerilor eşalonului superior, cu excepţia Consiliului de Observatori, Anetta Gonţa a declarat că acestea nu sunt organizate după un algoritm clar, stabilirea ordinii de zi nefiind un element constant şi obligatoriu pentru acestea. „Şedinţele de lucru ale managerilor companiei scot în evidenţă, de foarte multe ori, carenţele existente în procesul de comunicare instituţională internă. Cele mai mari dificultăţi ale procesului de management al TRM se observă la etapele coordonare şi control”, a specificat Anetta Gonţa. Expertul a recomandat să fie implementat sistemul informaţional de management, cel puţin la nivelul eşalonului superior – reţea internă de comunicare, cu acces la decizii şi la cele mai importante documente pentru companie. Totodată, trebuie acordată o mai mare importanţă şi atenţie şedinţelor de lucru, prin stabilirea ordinii de zi, identificarea subiectelor importante şi adoptarea unor decizii clare. În opinia expertului, este necesară fortificarea componentelor coordonare şi control. Iar în cazurile de neîndeplinire a sarcinilor puse de către administraţie trebuie aplicate sancţiuni. Studiul a fost efectuat în cadrul proiectului „Monitorizarea gestionării reformelor iniţiate la IPNA Compania „Teleradio-Moldova”, proiect susţinut de Programul mass-media al Fundaţiei Soros-Moldova.
  • anetta gonta despre sedintele de lucru.mp3
  •     0

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.