Responsabilitatea Socială Corporativă – o unealtă nouă care contribuie la soluţionarea problemelor sociale

Pe lângă toate funcţiile de bază ale mass-media într-o societate, un rol important pe care trebuie să îl îndeplinească este acela de a fi un bun intermediar între agenţii economici şi societate, în vederea creării unui parteneriat pentru a contribui la soluţionarea problemelor existente. Responsabilitatea Socială Corporativă (RSC) este termenul de bază care trebuie explorat la maximum pentru a forma acel cadru necesar de colaborare, susţine Asociaţia Specialiştilor în Relaţii Publice şi Comunicare (ASRPC), transmite Info-Prim Neo. Deocamdată, R. Moldova face primii paşi în acest sens. „Iată de ce este nevoie de infectat cu acest morb frumos al RSC mai multe companii din R. Moldova, dar şi societatea în ansamblu ”, a declarat vineri, 13 iunie, Ludmila Andronic, preşedinte al ASRPC. Potrivit sursei citate, mass-media din R. Moldova nu şi-a creat încă un cadrul adecvat şi o colaborare eficientă cu reprezentanţii businessului moldovenesc. „Popularizarea mai insistentă a principiilor RSC atât în mediul de afaceri şi societatea civilă, cât şi în mediul autorităţilor publice de toate nivelurile prin intermediul mijloacelor media va duce la schimbarea atitudinii oamenilor faţă de problemele sociale”, a subliniat Ludmila Andronic. Sursa citată spune că responsabilitatea socială este şi o funcţie a productivităţii şi profitabilităţii întreprinderilor. Odată ce compania a realizat un anumit nivel de dezvoltare, ea începe să aloce mai multe resurse pentru programe şi iniţiative sociale. Această logică a responsabilităţii sociale trebuie să se observe la majoritatea companiilor din R. Moldova. Totodată, experţii susţin că cei care beneficiază de aceste ajutoare din partea sectorului privat trebuie să fie conştienţi de efortul acestora şi să fie deschişi spre colaborare. De exemplu, dacă o întreprindere se angajează să aducă în ordine un parc, reparând şi vopsind băncile, oamenii trebuie să conştientizeze importanţa gestului prin păstrarea curăţeniei pe viitor şi prin aducerea aportului propriu. La etapa actuală, pentru multe întreprinderi din R. Moldova, RSC este un concept nou, termenul fiind cunoscut doar de către societăţile comerciale care dispun de parteneri de afaceri străini. La nivel de populaţie, termenul nu este exploarat aproape deloc. „Aici intervine rolul mass-media: de a pune pe tapet activităţile ce ţin de RSC şi de a face publice toate activităţile actorilor preocupaţi de responsabilitatea socială”, a conchis Ludmila Andronic.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.