În primul trimestru al anului 2016, pe piaţa serviciului de televiziune furnizat contra plată a scăzut atât numărul de abonaţi, cât şi veniturile provenite din vânzarea acestui serviciu. Potrivit Agenţiei Naţionale pentru Reglementări în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei, numărul de abonaţi la serviciul respectiv s-a micşorat cu 3,4 mii (-1,3%) şi a alcătuit 271,8 mii. Volumul veniturilor pe acest segment de piaţă s-a redus cu peste 939 de mii de lei (-2,1%) şi a însumat 37,5 milioane de lei, volumul venitului total din sectorul audiovizual constituind circa 66 de milioane de lei, în scădere cu 14,6 milioane de lei (-15,3%), transmite IPN.
Conform datelor prezentate ANRCETI de către 92 de furnizori activi ai serviciului TV contra plată, numărul abonaţilor conectaţi la serviciul dat prin reţelele de cablu a scăzut cu 5,6 mii (-2,7%) şi a totalizat 200,9 mii, iar baza de abonaţi a operatorilor de reţele IP TV a crescut cu 2,2 mii (+3,2%) şi a însumat 70,9 mii. Urmare a acestei evoluţii, rata de penetrare a serviciului TV contra plată, raportat la 100 de locuitori ai republicii, a scăzut până la nivelul de 7,6 %.
Aceleaşi date arată că din numărul total de abonaţi, 73,9% utilizau reţele TV prin cablu, iar 26,1% – reţele IP TV. Din totalul de abonaţi, 59,3 % – recepţionau semnalul TV în format analogic şi 40,7% – în format digital.
În perioada de referinţă, cei mai mari operatori de pe piaţa serviciului TV contra plată sunt SA„ Moldtelecom” – 30,1%, SRL „Sun Communications” – 27,3%, şi SRL „TV BOX” – 7,7%. Cota cumulativă de piaţă a celorlalţi 89 de furnizori a fost de 34,9%.
