Contractul de administrare a blocurilor de locuinţe va fi modificat

Contractul de administrare a blocurilor de locuinţe, încheiat între proprietari şi întreprinderile municipale de gestionare a fondului de locuinţe, va fi modificat şi adus în conformitate cu legislaţia în vigoare. Decizia a fost luată în cadrul unei întrevederi a specialiştilor Agenţiei pentru Protecţie Consumatorilor (APC) cu cei ai Direcţiei generale locativ comunale şi amenajare a Consiliului municipal Chişinău şi reprezentantul Delegaţiei Europene pentru probleme în energie şi construcţii, transmite IPN.

Potrivit unui comunicat de presă al APC, contractul aprobat de Consiliul municipal Chişinău conţinea prevederi generale asupra spectrului de lucrări incluse în tarif, care nu asigură o informare detaliată a consumatorului asupra volumului, termenului caracteristicilor calitative ale serviciilor ce urmează să fie efectuate. Totodată, documentul nu includea prevederile standard privind dreptul de reducere a plăţii în caz de nerespectare a volumului şi calităţii lucrărilor efectuate. Nu erau indicate nici modalităţile de achitare a plăţilor pentru lucrările efectuate.

În context, juriştii APC au solicitat ca documentul să fie adus în concordanţă cu prevederile legale şi să se asigure informarea adecvată, completă şi precisă a consumatorului (inclusiv garanţiile, termenele de efectuare şi evaluare a calităţii serviciilor). Contractul trebuie să conţină prevederi care vor oferi consumatorilor posibilitatea să verifice îndeplinirea obligaţiilor contractuale de către administrator.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.